NAPSALI O NÁS

NAPSALI O NÁS

MF DNES uveřejnila 8. června 2016 obsáhlý článek, jehož autor Pavel P. Novotný se podrobněji zaměřil na náš úspěch v oblasti prodeje krmiva pro domácí mazlíčky. Přinášíme zkrácené znění:  

PRAHA - Do krmení pro domácí mazlíčky Mountfield naskočil teprve před třemi lety a už se z něj stala jednička na trhu. Loni prodal 11 000 tun krmiva za více než 300 milionů korun.

Například specializovaný řetězec PetCenter prodá v této kategorii krmiva za zhruba čtvrt miliardy korun ročně.

 „Abyste byli největší prodejce, musíte splnit nároky zákazníků jak z hlediska kvality, tak z hlediska ceny," láká obchodní ředitel společnosti František Komora. Firma nabízí tři řady krmiva, od standardní až po super prémiovou, pro každou z nich má svou vlastní značku a ve všech kategoriích se firma chlubí výrazně nižší cenou, než má zavedená konkurence.
Navážíme krmivo přímo z výrobních závodů a tím výrazně ovlivňujeme cenu. Navíc za 25 let máme v databázi celkem 1,5 milionu zákazníků, každý čtvrtý má psa nebo kočku, to je celkem téměř 400 tisíc potenciálních zákazníků. Právě pro ně bereme krmivo jako službu, na které nepotřebujeme vydělávat," dodává. Největší část marže totiž firmě generuje oblast zahradní techniky a bazénů, zatímco krmivem chce své zákazníky rozhoupat k častějším návštěvám svých prodejen.

Mountfield své krmivo vyrábí u velkých evropských výrobců, jmenovitě u nizozemské Partner in Pet Food, italské Monge, polské Mispol a u španělské společnosti Dibaq. „Což jsou továrny vyrábějící většinu značek, které vidíte na českém a slovenském trhu," dodává Komora. Firma prodává své zvířecí značky výhradně ve své obchodní síti, kterou dnes tvoří 74 prodejen v Česku a na Slovensku. 90 procent se prodá v prodejnách, desetina přes internetový obchod firmy.

Prodávat přes další řetězce firma neplánuje. Uvažuje však o vývozu svých značek za hranice.