RámRám má zásadní vliv na chování kola (elektrokola) a Váš pocit z jízdy. Z hlediska komfortu jízdy je klíčová i geometrie rámu. Rámy elektrokol MTF jsou vyrobeny z kvalitní slitiny hliníku (duralu). Mají výbornou geometrii, tuhost a nízkou váhu.
|
Alu 6061
|
Velikost rámuVelikost rámu se volí podle výšky jezdce. Nejčastěji se udává v palcích (“). Všeobecně je doporučováno, že se velikost rámu se volí tak, aby cyklista stojící obkročmo nad kolem měl horní rámovou trubku cca 5cm pod rozkrokem. Pro snadnější výběr vhodné velikosti kola, jsme pro Vás připravili tabulku.
|
17"
|
Velikost kol
|
28"
|
Motor
|
MAX DRIVE 250W/max.500W, středový motor, 80 N.m
|
Baterie na výběrTyp a kapacita udává, jaký má elektrokolo dojezd, kolik nabízí dobíjecích cyklů nebo jakou má celkovou životnost. Baterie může být umístěna v rámu (plně nebo částečně integrovaná), na nosiči nebo za sedlovou trubkou (zejména u skládacích elektrokol). U elektrokol MTF si v rámci vyššího komfortu můžete u každého modelu vybrat z dvou typů baterií.
|
Články LG MG1; 3,6V 2900mAh 10A, speciálně vyvinuté pro elektrokola.
|
Rychlost
|
S přímou asistencí (dle vyhlášky)
|
Poznámka
|
na vyžádání lze provést úpravu přímé asistence bez omezení rychlosti pro provoz mimo pozemní komunikace
Dodatečnou úpravu přímé asistence bez omezení provádíme pouze na vyžádání na prodejnách. Elektrokolo s touto úpravou je možné používat pouze na vlastním pozemku nebo na pozemcích k tomu určených. Používání takto upraveného elektrokola není možné na pozemních komunikacích (včetně pozemních komunikací určených výhradně pro cyklisty nebo pro cyklisty a chodce). Tato dodatečná úprava elektrokola je zpoplatněna.
|
Ovládání
|
Barevný LCD displej, 5 stupňů asistence (možnost volby 9 stupňů asistence)
|
Nosnost
|
120 kg
|
Hmotnost bez baterie
|
19,9 kg
|
VidliceVidlice se nachází v přední části kola a slouží k upnutí předního kola. Odpružená vidlice výrazným způsobem tlumí nárazy a vyplatí se tak zejména v těžkém terénu.
|
SR SUNTOUR NEX RLO, zdvih 63mm, uzamykatelná z řídítek
|
KlikyKliky zprostředkovávají převod síly z pedálů na přední ozubená kola (pastorky). Kliky fungují na jednoduchém principu páky, který jezdci umožňuje (a usnadňuje) jízdu na kole (elektrokole).
|
BAFANG (42 zubů), délka klik 170mm
|
PřehazovačkaPřehazovačka (též měnič) je velmi namáhaný komponent na jízdním kole (elektrokole) umístěný na zadní části rámu a stará se o přehazování (měnění) jízdních rychlostí. Ovládá se páčkami na řídítkách.
|
SHIMANO Alivio RD-M4000
|
ŘazeníŘazení (též řadící páčky) je umístěno na řidítkách jízdního kola. Řazení na kolo má podobu páček nebo otočného mechanismu kterými ovládáte přehazovačku a přesmykač, které se starají o změnu rychlosti
|
SHIMANO Alivio SL-M4000, 9 rychlostí
|
PřesmykačPřesmykač (též přesmyk, přední měnič) je umístěn ve střední části rámu kola a stará se o změnu jízdní rychlosti. Ta je docílena změnou polohy řetězu.
|
ne
|
KazetaKazeta je souhrnný výraz pro zadní pastorky (ozubená kolečka), která jsou spojena v jeden celek. Každý pastorek v kazetě má jinou velikost a jiný počet zubů - tj. různé převody. Volí se podle terénu, v němž se pohybujeme, a také podle síly stylu jízdy.
|
SHIMANO CS-HG400 (11 - 36 zubů)
|
Řetěz
|
KMC E9 sport
|
BrzdyZákladní typy jsou klasické V brzdy, hydraulické kotoučové a mechanické brzdy.
Kotoučové brzdy jsou buď mechanické nebo hydraulické. Mají vyšší brzdnou účinnost, větší odolnost proti blátu nebo vodě a méně se opotřebovávají. V případě kotoučových brzd je gumový špalek nahrazen brzdnou destičkou a místo ráfku je destička tlačena na kovový kotouč.
|
TEKTRO HD-M275, Hydraulické kotoučové
|
Náboj přední
|
NOVATEC
|
Náboj zadní
|
NOVATEC
|
RáfkyRáfek je nedílnou součástí jízdního kola (elektrokola). Slouží pro usazení pláště s duší a je nosným prvkem celého kola. Ráfek umožňuje přenos energie mezi jezdcem a zemí. U všech elektrokol MTF se setkáte s dvoustěnnými hliníkovými ráfky.
|
ALEX RIMS, 36H, 622x20,5
|
PláštěPláště patří mezi nejdůležitější komponenty na jízdním kole (elektrokole). Zprostředkovávají styk mezi zemí a kolem. Nezanedbatelně se podílí na bezpečné jízdě na kole. Když začne jezdec brzdit, záleží právě na pláštích, jak moc úspěšně a jak rychle kolo zastaví. U pláště záleží na rozměru, odolnosti proti defektu, vybírat můžete z řady vzorků. Na elektrokolech MTF najdete výhradně značkové pláště Schwalbe a Maxxis.
|
MAXXIS Gypsy 700*38C
|
PedályPedály na kolo (nebo-li šlapky) lze rozdělit na dvě základní skupiny: klasické pedály (volné uchycení boty k pedálu) a nášlapné pedále (pevné uchycení boty k pedálu.
|
WELLGO, rozšířené
|
GripyGripy (nebo-li ručky, rukojeti) jsou umístěny na koncích řídítek a slouží k pevnému, bezpečnému a v neposlední řadě i k pohodlnému uchopení řidítek jezdcem.
|
MTF Comfort
|
Řídítka
|
MTF Sport (750 x 31,8 mm)
|
PředstavecPředstavec slouží k uchycení řidítek ke sloupku vidlice, která je provlečena (uchycena) rámem kola. Tím, že jsou řidítka uchycena k vidlici kola, je možné předním kolem otáčet/zatáčet (doprava/doleva).
|
MTF Sport (31,8, délka 35 mm)
|
Hlavové složeníHlavové složení, je ložisko umístěné uvnitř hlavové trubky, které slouží k otáčení řídítek v rámu.
|
NECO, polointegrované 1 1/8'', černé
|
SedlovkaSedlovka slouží primárně k upevnění sedla do rámu kola. Díky sedlovce je možné sedlo různě polohovat – nahoru nebo dolů, posouvat sedlo dopředu dozadu nebo ho naklonit. Rozměr sedlovky se může lišit, v případě změny komponentu se řiďte údajem na sedlovce nebo se obraťte na naše prodejní techniky. U dražších modelů se můžete setkat i s teleskopickou sedlovkou, kterou ovládáte páčkou umístěnou na řídítkách. V řadě elektrokol MTF ji najdete na celoodpruženém modelu Xtreme 9.1.
|
MTF odpružená (27,2 / 300 mm)
|
SedloSedlo je částí kola (elektrokola), která nejvíce a hlavně nejcitelněji přichází do kontaktu s tělem. Špatné nebo nevhodné sedlo pro vaši postavu, styl jízdy a typ kola se Vám záhy vymstí – výrazné sníží komfort z jízdy a dlouhodobé používání špatného sedla může vést až ke zdravotním potížím. Klíčovým parametrem je šířka sedla a také jeho tvrdost. Musíte zohlednit frekvenci vašeho ježdění (sportovní, rekreační) i terén, v němž se pohybujete.
|
Selle Royal Comfort lady
|
Typ
|
trekové
|
Umístění motoru
|
středový motor
|
Výška jezdce
|
160-170 cm
|
|
2020
|