Elektrokola

Elektrokola

Ucelená kolekce elektrokol v kategoriích horské, krosové, trekingové, městské, skládací. 
Celkem 120 modelů. V nabídce jsou elektrokola pro muže i ženy, v různých rámových velikostech, v exkluzivních designech, se středovými i zadními motory, s volitelnými bateriemi. Všechna elektrokola MTF jsou kompletována v České republice. Novinkou v sortimentu jsou nejsilnější a nejlehčí středové motory Shimano Steps EP8, Bafang M510 a M410.
 

Bafang M510 je vůbec nejvýkonnějším motorem ve své třídě s maximálním výkonem 750 W a točivým momentem 95 Nm. Oproti jeho předchůdci s označením M500 se podařilo navýšit sílu o 20 % a přitom došlo ke snížení hmotnosti o 18 % na pouhých 2,9 kg. Hmotnost se snížila díky několika konstrukčním změnám, především použitím nového hořčíkového pouzdra. Software motoru byl překonfigurován pro plynulejší starty.

I v případě Bafang M410 jde o vylepšenou verzi, konkrétně předchůdce s názvem M400 dobře známého i jako Max Drive. Disponuje maximálním výkonem 500 W a točivým momentem 80 Nm. I zde došlo ke snížení hmotnosti (na 3,4 kg).

Shimano Steps EP8 je nejlehčím motorem ve své třídě (2,6 kg). Má točivý moment 85 Nm a oproti jeho předchůdci se podařilo snížit vnitřní odpor o 36 %. Díky tomu motor neklade téměř žádný odpor při jízdě bez asistence. U každého jízdního režimu (ECO, Trail, Boost plus Walk režim na asistenci při vedení elektrokola) je možno individuálně nastavit úroveň asistence, točivý moment a rychlost odezvy motoru. U tohoto motoru je možno nadefinovat i dva rozdílné profily pro případ, že si ho elektrokolo doma půjčujete. Vše se dá ovládat i přes mobilní aplikaci Shimano E-Tube.

Na našich elektrokolech můžete kromě zmíněných motorů najít také osvědčené středové motory Max Drive a Bafang M200.

Na e-kolech MTF najdete řadu dalších prémiových komponentů jako např. baterie Samsung, Shimano, vzduchové vidlice ZOOM Vaxa uzamykatelné z řídítek se zdvihem 120 mm, hydraulické kotoučové brzdy Shimano BR-MT401 a CLARKS M4 (oboje čtyřpístové), 11rychlostní přehazovačky Shimano Deore, pláště Maxxis, barevné displeje s USB a Bluetooth konektivitou atd.

I v letošní sezoně můžete v rámci vyššího komfortu vybírat u každého modelu z několika typů baterií pro elektrokola (minimálně ze dvou, u některých modelů dokonce ze čtyř!), které se liší kapacitou a dojezdem na jedno nabití. Při volbě nejsilnější integrované baterie na trhu s kapacitou 25 Ah na jedno nabití ujedete až 200 km!

Jak vybrat elektrokolo

Když vybíráte elektrické kolo, před příchodem do prodejny byste měli znát odpovědi na několik základních otázek:

  • Kdo na něm bude jezdit?
  • Jak daleko chce jezdit?
  • V jakém terénu se bude pohybovat?
  • Kolik peněz chce do elektrokola investovat?

Platí to hlavně v případě, kdy elektrokolo kupujete třeba jako dárek a chcete dotyčného překvapit.
Vždy je ale lepší si daný model alespoň v prodejně osobně vyzkoušet, protože elektrokola se chovají jinak než klasická jízdní kola. A pokud je to vaše první elektrokolo, rozhodně to nepodceňujte. Je dobré se na elektrokolo posadit, zjistit, zda vám vyhovuje daná rámová velikost, geometrie rámu a další věci.
Vybere si každý. V nabídce jsou elektrokola pánská i dámská elektrokola, pro ženy menší postavy třeba i elektrická kola v rámové velikosti 16“, pro muže vyšší postavy kola ve velikosti 21“.

Kategorie elektrokol

S elektrokolem můžete jezdit úplně všude. V horách, nížinách, na cyklostezkách, po silnicích, lesních cestách, ve městech, na vesnicích. Jejich využití je všestranné. Nejste si jisti, jaké elektrické kolo je pro vás to pravé? Nabízíme vám malého průvodce kategoriemi.

HORSKÁ ELEKTROKOLA – jsou ideální pro všechny, kteří se pohybují hlavně v terénu a vyrážejí i do těžších kopců. Užijete je ale stejně dobře na cyklostezkách lesních cestách. Horská elektrokola jsou spíše pro aktivní jezdce, kteří si asistencí motoru pomáhají, ale hodně spoléhají i na sílu svých nohou. Najdete na nich kvalitní odpružené vidlice, hydraulické kotoučové brzdy a další komponenty důležité pro pohyb v terénu. Do horských kol se primárně instalují středové motory, ale najdete i modely s motory zadními. Horská elektrická kola jsou vhodná pro muže i ženy, speciální ženské modely mají sníženou horní rámovou trubku. Baterie u všech horských modelů MTF jsou plně integrované v rámu.

KROSOVÁ ELEKTROKOLAdíky užším plášťům je jejich využití rozmanité. Hodí se do lehčího terénu i na silnici. Můžete na ně připevnit nosič i blatníky. Tato elektrokola přivítají vyznavači sportovnějšího stylu jízdy i milovníci cykloturistiky. Speciální dámské modely mají sníženou horní rámovou trubku. I u všech krosových elektrokol MTF je baterie plně integrovaná v rámu.

TREKINGOVÁ ELEKTROKOLA – nejlepší elektrokola na pohodové výlety zejména po cyklostezkách a zpevněných cestách. Nejsou vhodná do těžkého terénu. Mají plnou výbavu pro rekreační ježdění: blatníky, světla, nosič. Rámy jsou navrhovány tak, aby jízda byla co nejpohodlnější. Treková elektrokola jsou vhodná pro muže i ženy, dámské modely mají sníženou horní rámovou trubku pro snadnější nástup. Najdete na nich středové i zadní nábojové motory a baterie integrované v rámu.

MĚSTSKÁ ELEKTROKOLA – jedná se o pohodlné modely s širšími sedly, která jsou vhodným elektrokolem zejména pro seniory. Spolehlivě na nich dojedete na nákup nebo na kratší pohodový výlet, při němž se nijak nenadřete. Nejlépe se cítí na asfaltových cestách ve městech a vesnicích. Díky absenci horní rámové trubky je na ně snazší nástup, takže jsou vhodná i pro osoby menšího vzrůstu. Přivítají je také ženy, které rády jezdí na nákup nebo do práce v sukni. Tato elektrokola mají nosiče, kam můžete připevnit například košík na nákupy. Ve výbavě najdete i blatníky, světla nebo stojánek. Většinou se do městských elektrokol dávají zadní motory, prémiové modely mají motory středové.

SKLÁDACÍ ELEKTROKOLA – klasické skládačky už mají pevné místi i mezi elektrickými jízdními koly. Jedná se o elektrokola, která se vejdou všude: prokličkují městským provozem, hodí se na cesty do školy nebo do práce, ale třeba i na kratší výlety. Využívat je mohou zástupci mladší generace i starší osoby, protože je na ně snadný nástup. Rozložení a zpětné složení je velmi snadné a zvládnete ho za pár vteřin. Mají motory skládací elektrokola umístěné v zadním náboji, baterie je za sedlovou trubkou nebo plně integrována v rámu.

STŘEDOVÝ NEBO ZADNÍ?

Nejběžnějšími motory v elektrokolech jsou středové a zadní. Středové motory se dávají spíše do sportovních horských elektrokol, najdete je ale i u trekových nebo prémiových městských modelů. Středové motory jsou citlivější, mají tichý a plynulý projev a uvítají je cyklisté, kteří nechtějí být vyřazeni z role aktivního jezdce. Středový motor plynuje dávkuje výkon díky torznímu senzoru, což oceníte hlavně v těžkém terénu a v těžších výjezdech. Díky volbě optimálních otáček je úspornější, dosahuje delších dojezdů a elektrokolo je optimálně vyvážené. Jízda na elektrokole se středovým motorem je velmi přirozená.
Zadní nábojové motory se dávají především do elektrokol vhodných pro cykloturistiku či jízdy na kratší vzdálenosti po asfaltových cestách nebo cyklostezkách. Najdeme je hlavně v elektrokolech městských, kde se člověk chce především pohodově vozit bez velké námahy. Co se týče projevu, tak zadní motor nevyžaduje tak velkou sílu šlapání a zabírá prakticky okamžitě. Kola s těmito motory jsou oblíbená i u starších osob, které si hodně pomáhají asistencí. Stačí jen trochu točit nohama a motor dává optimální podporu. Zadní motor disponuje volnoběžkou a při jízdě bez asistence neklade téměř žádný odpor.
Úroveň asistence (5 stupňů) se u obou typů motorů ovládá na displeji umístěném na řídítkách.

DOJEZD AŽ 200 KM!

Baterie jsou spolu s motory nejdůležitější částí elektrokola. U současných elektrokol jsou nejčastěji umístěny v rámu (nejvíc trendy jsou plně integrované, které vám z rámu nevyčuhují), u většiny městských elektrokol je najdete na nosiči a třeba u skládaček za sedlovou trubkou, ale i plně integrované v rámu.
Na kapacitě baterie závisí dojezd elektrokola. Nejsilnější integrované baterie pro elektrokola na našem trhu mají kapacitu 25 Ah a na jedno nabití s nimi ujedete až 200 km! Dojezd ovlivňuje několik faktorů: hmotnost jezdce, síla podpory elektromotoru a také terén, v němž se pohybujete. Takže pokud se pohybujete v těžkém terénu a hodně používáte největší stupeň motorové asistence, dojezd se logicky rychleji snižuje. Proto není od věci vozit s sebou na dlouhé výlety nabíječku, kdyby vám najednou docházela „šťáva“. Není nic snazšího než během zastávky na občerstvení nechat baterii na chvíli dobít.

VYBERTE SI TU SVOU

Velkým trendem poslední doby je možnost baterie na výběr. Není to zdaleka samozřejmost u všech prodejců elektrokol, ale poptávka je po této možnosti čím dál větší. Kdo podniká dlouhé výlety, je pro něj co nejvyšší výdrž baterie klíčová. Naopak jsou cyklisté, kteří elektrokolo používají jen na kratší vzdálenosti a stačí jim slabší baterie. Ideální je proto nabídnout možnost volby.
U elektrokol MTF najdete výhradně značkové baterie SAMSUNG a v rámci vyššího komfortu můžete vybírat minimálně ze dvou, u některých dokonce ze čtyř typů baterií lišících se kapacitou a dojezdem!

Sledujte nás také na Instagramu @mtf_ebikes

Zobrazit celý popis

Nejprodávanější

Zobrazit dalších 6 produktů

Filtrace produktů

Zavřít
Cena
Od
Do
Typ
Velikost rámu
Umístění motoru
Hmotnost bez baterie [kg]
Velikost kol
Model
Nosnost [kg]
Zrušit filtry Zobrazit produkty