Mistr republiky René Andrle: Jízdu na elektrokolech MTF si fakt užívám
Můžete prozradit, jak probíhá testování elektrokol MTF a na čem nejvíce jezdíte?
Podílím se už na tvorbě specifikací a rámových geometrií a dlouhodobě testuji jednotlivé modely ještě před samotným zavedením do prodeje. Snažím se je pořádně projet a předávat zpětné vazby týmu, který se v Mountfieldu o elektrokola stará. Samozřejmě, že prioritně a nejradši testuji nejnabušenější modely horských elektrokol. Sám teď používám model MOUNT 9.1 z kolekce 2020 s motorem BOSCH čtvrté generace a je to fakt parádní mašina.
A máte na něj taky více času.
To je pravda. Kvůli pandemii koronaviru se nejezdí závody, nedá se nikam cestovat, takže jsme s vedením týmu jen na telefonu prostřednictvím konferenčních hovorů, které často trvají i několik hodin. Řešíme, co bude, situace se neustále vyvíjí a mění. Zatím je to tak, že bychom měli začít závodit od 1. srpna. Takže mám teď více času na elektrokolo a jezdím docela dost.
Řada bývalých profesionálů nad elektrokoly ohrnuje nos, vy jste v tomto směru pravým opakem…
Elektrokola zažívají obrovský boom a já jsem rád, že u toho můžu být. Dává mi to smysl. S elektrokolem spousta lidí včetně mě zažije úplně nové rozměry cyklistiky, ať si to chtějí připustit nebo ne.
Jaké konkrétně?
Když vezmu elektrokolo, nemusím mít zrovna formu a stačím lidem o třídu lepším, kteří pojedou na klasickém kole. Takže potírá výkonnostní rozdíly. A druhá věc je ta, že dává možnost jezdit na daleko delší výlety. To je asi to nejlepší. Na normálním kole byste si troufli třeba na 40 kilometrů, na elektrokole dáte dvojnásobek úplně na pohodu.
Může si dát člověk na elektrokole do těla?
Jasně, že může. A já tak i jezdím. Záleží jen na vás, jak velkou sílu asistence motoru zvolíte. Když jedu někde v horách, do kopce si pomůžu, protože je to příjemnější, ale jinak do toho šlapu a domů přijedu zpocený.
Na klasickém kole taky jezdíte?
Jezdím, ale každý cyklista ví, že na kolo potřebuje čas. Aby si udržoval nějakou výkonnost, chce to jezdit pravidelně. Jenže když je normální sezóna, a ne zrovna ta poznamenaná koronavirem, jsem hodně vytížený prací v týmu, pořád lítám někde po světě. A na kolo se během závodů vůbec nedostanu, protože se musím starat o závodníky. Takže když pak po pauze sednu na elektrokolo, je to daleko příjemnější. Dám stokilometrovou vyjížďku v kopcích bez problémů.
Takže elektrokolo převažuje?
Už ano. Když je někdo profesionál, obětuje tomu sto procent všeho: trénuje, hubne, nad vším přemýšlí. Já, když závodil, bylo mi o x let míň, a taky jsem vážil 70 kilo. Teď mám 85. Takže i kdybych jezdil pravidelně, je jasné, že kopec nevyjedu tak rychle, jako když jsem byl profík. Na elektrokole ano. A navíc se podívám daleko dál. Rozhodně mi to nepřijde ponižující.
Co říkáte na boom ohledně elektrokol?
Rok od roku je obrovský: zdokonalují se motory, baterie a tím i zvyšují dojezdy. To je to, co lidi chtějí. Když už dnes elektrokolo ujede na jedno nabití 200 kilometrů, to je pecka.