Historie firmy

2016

Mountfield obdržel globální cenu CZECH SUPERBRANDS 2016

Skvělé! Dosáhli jsme významného ocenění, a to i díky Vám, našim zákazníkům.

SUPERBRANDS AWARD  je renomované mezinárodní ocenění, které se každoročně uděluje v 87 zemích na pěti kontinentech. Je uznáním vynikajícího postavení značky na lokálním trhu. V kritériích britských organizátorů se píše:

 „Cenu SuperBrands mohou získat jen firmy se skvělou pověstí, které jsou nositelkami mimořádných hodnot a jejichž zákazníci si k nim vybudovali hluboký a osobní vztah.

Do hodnocení se nelze přihlásit, firmy jsou vybírány na základě dosažených výsledků, chování, povědomí a zákaznické zkušenosti.

Konečné slovo má odborná komise Brend Council, složená z 16 špičkových profesionálů, zejména z byznysu, marketingu, marketingových výzkumů a médií. A ti se rozhodli, že prestižní cenu letos získá Mountfield.

 

 

2015

Obrat přes 5 miliard, finské sauny, STARVITA i bazénový web

Firma dál vzkvétá, poprvé v historii jsme překročili obrat 5 mld. Kč!

Sortiment našeho zboží rozšiřujeme o finské sauny, které se brzy stávají hitem. Do nabídky krmiva nově zařazujeme superprémiovou STARVITU. Jedná se o holistické a bezlepkové krmivo, které je svým složením opravdovou špičkou. Náš zákazník v něm dostává skvělou kvalitu za rozumnou cenu.

Spouštíme rovněž nový bazénový web, čímž reagujeme na stále vyšší poptávku po našich bazénech. Vstoupit do světa bazénů můžete ZDE. K tomu vytváříme další nový produkt, bazénovou aplikaci pro mobilní telefony. Ta se stává Vaším šikovným průvodcem nejen pro správnou péči o vodu, ale je i základním rádcem při zazimování nebo odzimování.

 

 

2014

Béda má rodinku, návrat Kola štěstí, nový web i e-shop

Startujeme pěkně zostra – na scénu se vrací populární Kolo štěstí! Novinkou na něm jsou hned 4 políčka se 100% slevou a minimální sleva je 30 %! Našim zákazníkům tuto novinku opět představuje populární Béda Trávníček. Ale tentokrát nikoliv animovaný, nýbrž hraný – v naší reklamě ho ztvárnil herec Oldřich Navrátil. Béda navíc „odtajnil“, že má sličnou manželku a hubatou dceru.

Abychom se k našim zákazníkům ještě více přiblížili, spouštíme pro jejich komfort i zbrusu nový web a e-shop splňující nejpřísnější zákaznická kritéria.

Bedova-rodinka.jpgHned zkraje roku otevíráme zbrusu novou moderní prodejnu ve Vrchlabí a v rámci města se na novou adresu a do krásných prostor stěhuje prodejna v Kolíně.

Koncem února v těsné blízkosti naší centrály ve Všechromech otevíráme nový velkosklad s plochou téměř 15 000 m2 a vybavený nejmodernějšími skladovacími systémy.

 

2013

Do sortimentu zařazujeme krmivo pro čtyřnohé miláčky, přichází CARNIS

Neustále reagujeme na požadavky zákazníků a rozšiřujeme sortiment zboží. Poprvé zařazujeme do nabídky i krmivo pro čtyřnohé miláčky, abychom se postarali nejen o Vás a Vaši zahradu, ale i Vaše domácí mazlíčky. Přicházíme s první řadou CARNIS, což je standardní výběrové krmivo pro psy a kočky.

Co se týče rozšíření sortimentu stávajících komodit, v nabídce nacházíte nově ucelenou řadu křovinořezů a řetězových pil SOLO, další modely zapuštěných bazénů, velmi žádané zahradní substráty a hnojiva či nové typy domácích infrasaun.

Do nových moderních prostor se stěhuje naše prodejna v Mostě.

Spouštíme zbrusu nový Věrnostní program, ještě zajímavější a bohatší, než kdykoliv předtím. A ve druhé polovině roku si začínáme pohrávat s myšlenkou, že vrátíme našim zákazníkům oblíbené Kolo štěstí.

 

2012

1 z 5 má vše ZADARMO

Protože každý konec je začátkem něčeho nového, vstoupili jsme do nového roku se zbrusu novou prodejní akcí „1 z 5 má vše ZADARMO“. Šance získat cokoli z našeho sortimentu bez placení v ní byla 20x větší než na Kole štěstí. V osudí bylo jen 5 pingpongových míčku (1 červený a 4 bílé), a tak si zboží zadarmo odnášel vždy jeden z 5 zákazníků. Stačilo, když z bubnu vypadl červený míček a nákup byl zadarmo. Kdo nechtěl riskovat, mohl vsadit na jistotu a dostal okamžitou slevu 18 % na veškeré zboží.

Jako bonus bylo pro měsíc leden připraveno 16 luxusních vozů Ford S-Max Titanium v ceně 1 1000 000 Kč za jeden.

 

 

2011

Nové prodejní centrum a ukončení Kola štěstí

Říká se, že v nejlepším je potřeba přestat. Proto jsme se na konci tohoto roku po 15 letech rozhodli ukončit Kolo štěstí. Naši zákazníci tak měli naposledy možnost zatočit si Kolem štěstí a získat tak až 100% slevy na vše z našeho sortimentu.
 

17. září 2011 jsme otevřeli ve Valašském Meziříčí nové prodejní centrum, které se stalo v pořadí již 55. na území České republiky.  K tomuto kroku jsme se dlouhodobě chystali, protože okolí Valašského Meziříčí bylo jedním z mála míst na severní Moravě, kde jsme doposud nebyli zastoupeni. A naši zákazníci museli vážit cestu do Frýdku Místku, Přerova nebo Zlína. Teď mají nejen naši stálí, ale i noví zákazníci k dispozici 1 050 m2 prodejní plochy.

 

 

2010

Nová prodejna a více dárků k nákupům

Navigace nebo HD kamera?


Řada zákazníků měla u Kola štěstí dilema, jestli se jim doma víc hodí GPS navigace nebo značková HD kamera, které jsme jim při nákupu přidávali ke slevám. Hodně z nich to vyřešilo šalamounsky. Nakoupili víckrát a podělili celou rodinu.



Nová prodejna v Holešovicích


Protože pro své zákazníky chceme jen to nejlepší, snažíme se, aby naše prodejní prostory odpovídaly moderním trendům. Proto jsme jednu z našich nejstarších prodejen v Holešovicích přesunuli o 300 m a 6. listopadu otevřeli v Holešovické tržnici v hale č. 12. Nové prostory vznikly po náročné rekonstrukci historické památky a mají rozlohu bezmála 1 000 m2. Součástí prodejny je i bazénové centrum.

 

 

2009

Hollywoodská hvězda Danny Trejo

Říkají mu Zahradník -  hlásala toho roku naše reklama na Kolo štěstí, pro kterou se nám podařilo jako první české společnosti vůbec angažovat hvězduhollywoodského formátu. Bedova-rodinka.jpgZbrázděnou tvář svalovce Dannyho Treja, kterého si oblíbil především kultovní režisér Robert Rodriguez, poznal na obrazovce i billboardech každý. Natáčení reklamních spotů si tehdy ve společnosti krásných modelek Danny Trejo skutečně užil. A kromě dosud nevídané reklamy jsme pro naše zákazníky připravili i luxusní bonus v podobě každodenního losování o 57 vozů Ford  C-Max. Stejně šťastnou ruku máme i při volbě českých a slovenských umělců do našich reklamních kampaní. Ať už to byla Jiřina Bohdalová, Zdeněk Izer, Jan Přeučil nebo Bohumil Klepl.

 

 

2008

Síň slávy a další auta

Síň slávy
Od svého vzniku nasbíral Mountfield řadu významných ocenění. Pravidelně je naše firma zařazována například do prestižního firemního výběru „Českých 100 nejlepších“. Stejně dobře se nám daří bodovat i v žebříčku CZECH TOP 100, kde jsme se i v roce 2008 stali nejoblíbenějším maloobchodním prodejcem. Na dalších příčkách skončilo Makro a Globus. Kromě ekonomických odborníků nás ocenili i čtenáři specializovaného časopisu Receptář, který pravidelně pořádá anketu o nejobdivovanější výrobky či značky. Mountfield zvítězil v kategorii zahradní technika a v kategorii bazény.

 

Losování o 56 vozů VW Golf Plus
Na Kolo štěstí jsme pro kupující kromě vějíře vysokých slev připravili i další auta. Každý den se losovalo o jeden z 56 vozů VW Golf Plus.

 

 

2007

Losování o 54 vozů VW Golf Plus

Pokračujeme v rozdávání aut našim zákazníkům a Kolo štěstí jsme okořenili každodenním losováním o jeden z 54 vozů VW Golf Plus.

 

 

 

 

2006

Jako Elvis Presley

Kulaté 10. Kolo štěstí jsme se rozhodli se svými zákazníky oslavit se vší parádou. Po celou dobu jeho trvání od nás každý den jeden vylosovaný kupující dostal zbrusu nový nablýskaný stříbrný Cadillac.

 

 

 

2005

Kolo štěstí s novinkami a benzín ZDARMA

Trumf točí dvakrát
Na Kolo štěstí jsme si pro zákazníky nachystali opět něco nového. Pro jednoho

vylosovaného byl připraven pohádkový jackpot 15 milionů. Aby si na své přišli všichni, přidali jsme na Kolo štěstí další políčko s názvem Trumf. Komu padlo, mohl točit ještě dvakrát a na nákup získal celkovou slevu, která byla součtem slev z obou těchto točení. Zájem zákazníků byl nebývalý a obrat společnosti Mountfield překročil další významnou metu – 3 miliardy Kč.
 

Benzín zadarmo
Aby se zákazníků s naší technikou se spalovacím motorem pracovalo ještě lépe, přidávali jsme jim k takovým strojům benzín na 7 let zadarmo. K některým sekacím strojům to bylo až 700 litrů.

 

 

2004

Jsme i na Slovensku

Jackpot 12 milionů
Tento rok jsme se rozhodli tradiční Kolo štěstí vylepšit a pro jednoho vylosovaného jsme připravili jackpot ve výši 12 milionů roku.

 

První prodejny na Slovensku
Vstup na slovenský trh jsme připravovali dlouho a pečlivě. V březnu 2004 se najednou otvíralo hned pět prodejen -- Martin, Žilina, Bratislava, Nové Zámky a Prievidza.

 

Otevíráme 50. prodejnu
Téhož roku jsme se přestěhovali do zbrusu nového vlastního areálu na 15 km dálnice D1. V našem obchodním a logistickém centru, které při jízdě po D1 z Prahy připomíná svým tvarem loď, máme vše potřebné pohromadě. Kromě jiného zde najdete i rozsáhlé bazénové centrum a firemní prodejnu, která se stala jubilejní 50. v naší prodejní síti.

 

2003

Ve znamení sedmiček

Dva roky zákonem dané záruky se nám při kvalitě našich výrobků zdálo málo, a tak jsme ji na vše prodloužili na rovných 7 let. Přidali jsme i celou škálu nových služeb. Ať už to byla stavba bazénů, nebo dovážka zboží až do domu, kde ho naši technici připravili k plnému provozu. Aby u nás mohli v klidu nakupovat všichni zákazníci, tedy i ti velmi zaměstnaní, bylo od tohoto roku všech našich tehdejších 48 prodejních center otevřeno i v sobotu a neděli.

 

 

2002

Další prodejny

Na Kolo štěstí přibylo kromě tradičních slev i nové políčko. Komu padlo 200 %, odnášel si nejen zboží zadarmo, ale navíc dostal bonus v hotovosti ve výši kupní cenu zboží. Tento rok si do svého „rodného listu“ zapisují prodejny v Třebíči, Sezimově Ústí, Klatovech a Boskovicích. Roční obrat naší firmy přesáhl 2 miliardy Kč.

 

 

 

2001

Prodej na internetu

V tomto roce jsme otevřeli prodejnu v Liberci a zároveň jsme i zahájili prodeje prostřednictvím internetu.

 

 

 

 

 

2000

Věrnostní vkladní knížka

Po otevření prodejen v Šumperku a Sokolově se počet prodejních center přehoupl přes číslo 40. Zároveň vzniká náš unikátní věrnostní program v podobě Vkladní knížky Mountfield. Zákaznicí si na knížkách při svých nákupech spoří, aby z nich mohli při dalším nákupu čerpat.

 

 

 

1999

K nám to máte jen 30 km

Od samého začátku bylo naším cílem rozprostřít síť firemních prodejen tak, aby to k nám zákazníci neměli odnikud daleko.  Když jsme ten rok otevřeli prodejny v Mělníku, Znojmu, Hodoníně, Zlíně a Strakonicích, spočítali jsme, že při cestě do nejbližšího prodejního centra nemusí kupující urazit více než 30 km.

 

 

 

1998

Servis u každé prodejny

Jen tento rok u nás nakoupilo 685 tisíc zákazníků. Pro srovnání se nabízí rok předešlý, kdy byl jejich počet zhruba poloviční. Otevřeli jsme další dvě nové prodejny v České Lípě a Českém Těšíně, takže se jejich počet zastavil na čísle 37.
 

Servis u každé prodejny
Současně s tím, jak nám rostla konkurence, stávali se i zákazníci náročnější a nám bylo jasné, že jen prodávat nestačí. Rozhodli jsme se nabídnout i něco navíc, konkrétně nadstandardní poprodejní služby. Komfort, který byl v té době v západní Evropě zcela běžný, ale tady doposud chyběl. Pustili jsme se tedy do budování ucelené sítě servisů, které byly zřizovány u každé prodejny. Byla to cesta správným směrem, protože bezchybná funkce a životnost stroje závisí z velké části právě na kvalitní a odborné údržbě.

 

1996

První Kolo štěstí

Staňte se pánem svého osudu! Tento rok se v našich prodejnách poprvé objevilo

Kolo štěstí, na kterém si každý sám rozhodl, s jak vysokou slevou nakoupí. Stejně překvapení jako zákazníci byli i marketingoví odborníci, kteří tento jednoduchý a přitom velmi zábavný způsob získání slevy považují za fenomenální nápad. Jak by také ne, když si při troše štěstí mohli kupující zboží domů odnést úplně zadarmo. V tomto roce jsme otevřeli například prodejny v Pelhřimově, Příbrami, Kolíně, Olomouci, Plzni nebo v Mostě. Ke konci roku už jich měla naše firma 35 a k tomukolem pěti set zaměstnanců.

 

 

1995

Narodil se Béda Trávníček

Tento rok si do oficiální kolonky narození vpisuje náš maskost – Béda Trávníček. Stejně neodmyslitelně jako s Mountfieldem je spojen i s hlasem herečky Jiřiny Bohdalové.

 

1994

Otevíráme 14. prodejní centrum

Zájem zákazníku byl stále větší, a tak nám prodejny rostly doslova jako houby po dešti. Jen tento rok jsme otevřeli prodejny v Chotěšově, Novém Veselí, Jesenici, Českých Budějovicích, Rousínově a ke konci roku třeba v Pardubicích. Rok 1994 jsme uzavírali celkem se 14 prodejními centry.

 

1991

Začalo to jednou malou prodejnou

První prodejna byla otevřena v březnu 1991 v Mnichovicích. Hlavním sortimentem byly sekačky, které v té době byly velmi nedostatkovým zbožím, dříve kupovaným především v legendárním Tuzexu. U nás byly sekačky pro každého a za běžnou měnu, takže se není čemu divit, že se do prodejny sjížděli lidé z celé republiky. Do tří let se už počet prodejen rozrostl na 12.