Úvodní obrázek článku
 

ELEKTROKOLA – VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT

 

Jak fungují elektrokola MTF? Jakými komponenty jsou osazena? Pro koho jsou elektrokola vhodná? Jaké mají dojezdy? Jak je to s bateriemi? Jaké typy motorů existují? Jak správně vybrat elektrokolo? Odpovědi nejen na tyto dotazy, ale i mnoho dalšího, najdete v následujícím článku.

Videa

NENÍ TO MOTORKA, MUSÍTE ŠLAPAT

Elektrokolo je v podstatě klasické jízdní kolo. Jen Vám s jeho pohonem pomáhá elektromotor a dobíjecí akumulátorová baterie. To je srdce elektrokola, které Vás žene kupředu. Jinak na elektrokole najdete vše, na co jste zvyklí u běžných jízdních kol. Včetně přehazovačky, odpružené vidlice, kvalitních brzd a dalších komponentů.

Kdo chce, dá si do těla

Elektrokolo není motorka, že byste jen otočili rukojetí a vezli se. Na elektrokole musíte šlapat, ale můžete se spolehnout na pomoc elektromotoru. Kdo si chce dát do těla, tak si dá – stačí si nastavit nižší asistenci a spoléhat i na sílu svých nohou. Ale kdo se chce hlavně vozit, nastaví maximální úroveň podpory a stačí mu jen zlehka točit nohama. I tak vyjede skoro všechno. Elektrokolo prostě nabízí nejrůznější způsoby pojetí cyklistiky.

Žádný kopec není dost prudký

Díky elektrokolům se počty cyklistických nadšenců každý měsíc zvyšují. Kouzlo cyklistiky objevují i ti, kteří třeba na kole ani nikdy pořádně nejezdili. Elektrokolo potírá výkonnostní rozdíly a posouvá hranice možností. Na elektrokole pro vás není žádný kopec dost prudký, můžete podnikat daleko delší výlety. A pokud jsou vaši parťáci lepší cyklisté a na normálním kole byste jim nestačili, s elektrokolem jim budete ujíždět.

ODKUD JSOU ELEKTROKOLA MTF

MTF je česká značka elektrokol. Sami si tvoříme rámové geometrie, skladbu komponentů, design a sami si elektrokola vyrábíme. Jsou kompletována výhradně v České republice nebo Itálii. Všechno je vysoce odborná ruční práce. Během kompletace probíhá několikrát kontrola všech komponentů včetně zapojení elektroinstalace.

Opíráme se o tým profesionálů

Za elektrokoly MTF stojí tým profesionálů z řad bývalých závodníků i expertů v oblasti elektrokol. Testuje je bývalý profesionální cyklista René Andrle, mistr republiky a účastník Tour de France, který řadu let působil v elitních španělských profitýmech. Dnes je sportovním ředitelem stáje Israel Start-Up Nation, které figuruje v nejvyšší divizi WorldTour. René se podílí na tvorbě specifikací i rámových geometrií a dlouhodobě testuji jednotlivé modely ještě před samotným zavedením do prodeje. Následně nám předává zpětné vazby.

JAKÉ KOMPONENTY NAJDETE NA ELEKTROKOLECH MTF

Na našich elektrokolech můžete najít prémiové komponenty nejvyšší kvality: např. přehazovačky Shimano SLX, Shimano Deore, hydraulické kotoučové brzdy Shimano, odpružené vidlice Rock Shox a SR Suntour, středové motory BOSCH Performance Line CX, BOSCH Performance Line, MAX Drive, pláště Schwalbe, barevné LCD displeje a mnoho dalšího.

STŘEDOVÉ NEBO ZADNÍ MOTORY?

V elektrokolech MTF můžete volit mezi motory středovými a zadními nábojovými. V čem je jejich rozdíl? Zadní motory nevyžadují tak velkou sílu šlapání, zabírají prakticky okamžitě. Navíc disponují volnoběžkou, takže i při šlapání bez asistence nekladou téměř žádný odpor. Hodí se spíše na jízdu po silnici a zpevněných cestách nebo v mírném terénu, proto tento typ motoru najdete primárně v městských elektrokolech či vybraných modelech krosů, trekingů nebo MTB. Středové jsou zase pro cyklisty, kteří se rádi zapojují do role aktivních jezdců a vyznávají sportovnější styl jízdy. Výhodou středových motorů je komfortní dávkování výkonu i krátká reakční doba asistence. Díky volbě optimálních otáček motoru je středový pohon úspornější, proto dosahuje dlouhých dojezdů.

Motory BOSCH

Jedná se o to nejlepší, co můžete na elektrokole mít. Středové motory BOSCH představují absolutní světovou špičku. Pro rok 2020 přišel Bosch s novinkou v podobě motorů čtvrté generace a silnějších baterií PowerTube. Motory Performance Line CX a Performance Line řady 2020 jsou výkonnější než jejich předchůdci. Zlepšil se i výkon jednotlivých úrovní podpory. Nové motory jsou i citlivější a dodávají vždy nejoptimálnější sílu v daném režimu asistence. Bosch s novými motory vsadil i na velký převodník s 38 zuby. Díky němu neklade motor v případě jízdy bez asistence téměř žádný odpor a dá se přirovnat k jízdě na klasickém kole.

 

POJIŠTĚNÍ proti krádeži a poškození

Elektrokolo Vám na přání dovezeme seřízené až k DOMU

Garanční servis ZDARMA

Využijte ZKUŠEBNÍ JÍZDU před nákupem

CYKLOASISTENCE v případě nehody, defektu a odcizení

Elektrokola VÝHODNĚ NA SPLÁTKY

DOJEZDY ELEKTROKOL

Dojezd je určen množstvím energie „uskladněné“ v baterii. Při baterii s parametry 36 V a 20,3 Ah máte k dispozici 730 Wh. Tato energie stačí na dojetí cca 150-180 km (u tohoto typu baterie). Rozptyl dojezdu je poměrně velký, což je způsobeno podmínkami, za jakých je elektrokolo provozováno. Zásadní vliv na dojezd mají následující faktory: hmotnost jezdce, profil terénu, stupeň úrovně podpory elektromotoru, styl jízdy nebo povrch vozovky.

Jaké baterie jsou v elektrokolech MTF?

Značkové a odzkoušené baterie BOSCH, Samsung a LG s technologií Li-Ion (stejná technologie jako v bateriích používaných v mobilních telefonech nebo přenosných počítačích). Elektrokola MTF nikdy nepoužívají baterie na bázi olova (jako autobaterie). Technologie Li-Ion je velmi bezpečná a baterie tohoto typu nemají „paměťový efekt“, což umožňuje pohodlné dobíjení baterie v kterémkoli okamžiku. U všech horských, krosových i trekingových elektrokol najdete baterie plně integrované do rámu, takže z něj nevyčnívají a elektrokolo je tak designově krásně vyladěné. U skládacích elektrokol je baterie umístěna za sedlovou trubkou, u městských (s výjimkou TOUR 5.1) na nosiči.

Nejsilnější integrované baterie na trhu

Pro většinu lidí, kteří na elektrokole vyznávají sportovnější styl jízdy, jsou klíčové zejména špičkové motory a dojezdy. Proto se výrobci předhánějí, kdo přijde s baterií vyšší kapacity a tím pádem i vyšším dojezdem. Ve vybraných modelech elektrokol MTF můžete mít i nejsilnější integrované baterie na trhu značky LG s kapacitou 24,5 Ah, díky níž na jedno nabití ujedete až 210 kilometrů! Zdaleka ne všichni uživatelé elektrokol ovšem požadují extrémně dlouhé dojezdy. Někteří zdolávají jen kratší vzdálenosti, jezdí třeba pouze do obchodu nebo do práce. Proto jsou trendem sezóny 2020 baterie na výběr. K danému elektrokolu si zákazník může zvolit jeden ze dvou typů baterií lišících se kapacitou a dojezdem.

Jaká je životnost baterie?

Baterie použité v elektrokolech MTF mají životnost 500 – 900 nabíjecích cyklů (podle typu). Znamená to, že baterii můžete nabít 500 krát (případně 900 krát), aniž by se významně snížila její kapacita. Poté se kapacita baterie začne postupně snižovat (znáte to např. z mobilních telefonů). Snížení kapacity baterie nemá vliv na výkon elektrokola, pouze se Vám může snížit dojezd na jedno nabití. Pokud ovšem předpokládáme, že velmi aktivní cyklista ujede za rok cca 6 000 km (kdo z nás to ujede?), pak nabíjíte 100 x za rok. Při tomto velmi vysokém využití elektrokola Vám baterie stačí na cca 5 let a dojezd na jedno nabití se významně nesníží.

JAK VYBRAT SPRÁVNÉ ELEKTROKOLO

Výběr elektrokola by se rozhodně neměl podceňovat. Pokud plánujete aktivní jízdu a delší výlety, určitě byste se měli orientovat na elektrokola horská, krosová nebo trekingová. Horská jsou ideální pro ty, kteří se chtějí pohybovat zejména v těžším terénu a nejezdí tolik po silnicích. Vyvezou vás všude. I tam, kam byste pomalu ani nevyšli 😊 Na trhu můžete najít i celoodpružené modely, na nichž se dá zažít velká dávka adrenalinu.

Krosová elektrokola mají geometrii horského kola, ale užší pláště se vzorkem. Proto jde o ideální modely do lehčího terénu, na cyklostezky i silnice. Trekingová jsou určena hlavně pro lidi, kteří rádi vyrážejí na dlouhé výlety po silnicích nebo cyklostezkách. Mají plnou výbavu vhodnou pro rekreační ježdění – blatníky, světla, zvonek, stojánek. Můžete na ně dát bez problémů i různé brašny, které vám zpříjemní dlouhé výlety. Zejména pro jízdu městem, vesnicemi a na asfaltových cestách jsou elektrokola městská či stále populárnější skládačky. Je na ně snadný nástup, takže jsou vhodná i pro seniory a osoby menšího vzrůstu. I městská elektrokola mají plnou výbavu včetně širokých komfortních sedel nebo gripů pro co nejlepší úchop.

DÁ SE JET RYCHLEJI NEŽ 25 KM/H?

Elektrokola mají v základním nastavení rychlostní limit 25 km/h. To znamená, že i při zapnutí nejvyšší přípomoci nám motor pomáhá maximálně do uvedeného limitu. To ale řadě lidí nestačí, dokonce je to omezuje. Například při jízdě ve skupině, kde jsou velké výkonnostní rozdíly a někteří na klasickém kole dokáží jet i výrazně rychleji než 25 km/h, pak zdržujete celou skupinu. Proto se hodí mít elektrokolo bez rychlostního limitu. To Vám umíme zařídit! Omezení rychlosti dokážeme odstranit u elektrokol MTF s motory MAX Drive i BOSCH. Přenastavíme řídící jednotku bez jakýchkoli nežádoucích efektů, vše provádíme odborně bez vlivu na záruku. Používáme komponenty, které jsou plně v souladu s evropskou normou EN 15194 - odborně vyškolení technici jsou vybaveni patřičnými diagnostickými přístroji. Veškeré údaje, jako aktuální rychlost, maximální rychlost, průměrná rychlost, dojezd atd. jsou pravdivě zobrazovány na displeji. Při jízdě stačí zmáčknout tlačítko na displeji a rázem se omezení rychlosti deaktivuje. Chcete-li ho zase zapnout, stačí znovu zmáčknout tlačítko (systém Bosch).

Elektrokolo s uvedenou úpravou je možno v souladu s platnými právními předpisy provozovat na cestách a pozemcích k tomu určených.

Přihlásit se
Uživatel nepřihlášený
Registrovat